
מעמידים את העסק למכירה, עומדים מול השוקת ולא נודעים מה לעשות כדי לא "לצאת פראיירים"? חשוב שתדעו שמכירת עסקים ומכירת עסקים בתחום נכסי הנדלן מתבצעת באופן שוטף כמעט מידי יום, זהו הפרט המרגיע ואל מול זאת חשוב מאוד לדעת שקיימים גם לא מעט אנשים בלתי ישרים או שחקנים מקצועיים שיודעים איך להפוך את העסק למשתלם כמה שיותר עבורם במסווה של כדאיות עטופה בתחרה ומלמלה, כאשר מתחת לפני השטח ההפסד העתידי שלכם יהיה גדול מכפי שתצפו.
מצד שני, גם מציאת קונים לעסק היא אינה משימה קלה בדרך כלל ודורשת משאבים ותכנון משאבים לביצוע מכירה משתלמת – אבל איך עושים זאת מבלי ליפול בפח ומבלי ליפול עם הבנק...?
כיצד מפרסמים עסק למכירה?
פרסום עסק למכירה יתבצע בדרך כלל בעיתונים כלכליים, פורומים חזקים וכמובן חברות אשר עוסקות בתחום תיווך עסקים ותיווך מכירת וקניית עסקים. חשוב מאוד להבין כי תחום הנדלן ותחום מכירת העסקים והרעיונות עצמם שונים באופן מובהק וחשוב מאוד להעניק בלעדיות , מלאה או חלקית בתחום הזה לאיש מקצוע שמתמחה במיוחד בתחום זה.
לפני
הגשת עסק למכירה בדקו האם אותו איש מקצוע יודע לבנות תוכניות עסקיות , או לחילופין בנו תוכנית עסקית משלכם, כך תוכלו לאמוד על הרווחים הקיימים והעתידיים וכך לגבש את המחיר הרצוי וההגיוני.
האם כדאי לשכור מתווך בעת מכירת עסק או משרד?
כדאי מאוד ואף מומלץ. איש מקצוע בתחום מכירת העסקים ידע להעניק לכם שירות מקצועי בתחום מכירת העסק שלכם ולתת לכם את כל המידע והאפשרויות, ולהניח אותם על השולחן. מתווך אולי יקח אחוזים מעסקת המכירה אבל מצד שני ימנע מכם לשלם או לצורך העניין להפסיד כספים רבים, כתוצאה מהמומחיות שלו בתחום המשא ומתן, עוד יתרון משמעותי הוא הרצון של המתווך לקבל אחוז כמה שיותר גבוה של כסף מהעסקה ולכם יעמוד על המחיר שנקב מראש וידאג לאינטרסים שלכם, אבל מצד שני שלא כמו מוכר העסק באופן ישיר ידע לתת מחירים ומספרים הגיונים לצד השני.
מה ההבדל בין מכירת עסק לבין מכירת נכס נדלני?
מכירת נכס נדלני מבטא קניין בעל יכולת השוואה והתייחסות אל מול נכסים זהים או דומים מבחינת האזור, מבחינת הגודל ומבחינת המחירים הקיימים בשוק ביחס למבנה או נכס כזה. מכירת עסק ומכירת רעיון או סטארט אפ, מבטאים מכירה של קניין רוחני באופן ישיר או קניין רוחני בעקיפין – קשה מאוד לתמחר עסק, רעיון עסקי וסטארט אפ ולכן חשוב מאוד לקחת יועץ עסקי או יועץ שיווקי לכתיבת תוכנית עסקית למכירת העסק כדי להעריך את שווי העסק באופן סובייקטיבי ומחושב.
תיווך בין משקיעים למוכרים – ההבדל בין תיווך עסקים לחיבור בין עסקים הוא הבדל מהותי, תחום הנדלן אמנן משיק לתחום החיבור העסקי אבל שונה ממנו באופן פסיכולוגי ומעשי